4 Nisan 2012

Bu sene biraz nazlandı bahar.


Ziyaretime gelen Ercan arkadaşım. Babadan arıcı ancak kendisi 2 yıldır ciddi olarak arıcılkla uğraşıyor.


Bunlar benim bir denemem. Topladığım polenlerin tozunu uzaklaştırmak ve daha kolay havalanmasını sağlamak için düşündüm. Umarım işe yarar.


Sanırım yapılan ilaçlama biraz sert geldi. Flumethrin emdirilmiş çubukların maarifeti .  Uzmanlar diyor ya "orjinal ilaç kullanın" diye. Bende bana soranlara aynen  böyle diyorum, ama ben kendi ilacımı kendim hazırlıyorum. Bazan da böyle  oluyor işte.Bu kovanın kaçağını kapatmıştım. Kaçak yeri, yani arının rahatça polen tuzağına girmeden girip çıktığı yer açık olsaydı bu ölüleri dışarıya taşıdığı için görmeyecektim bile. Yani normal bir kovanda ilacın zararını bile anlamayacak. arı bu günlerde durdu deyip geçecektik.


Aynı arının yan çerçevesi

Aynı  arının önden görünüşü. Diğer köşeden bir göz kaçak açıldı.

Nihayet makinanın tarihini düzelttim.

Hiç yorum yok: