11 Mart 2009

Bahar nazlanarak geliyor




Bu yıl yağmur çok oldu. baharda güzel olur diyorduk ama havalar istikrarsız gidiyor.
Tüp bitince son şurubu tenekeyi soba niyetine kullanarak yaptık
Sonuçta 9 Mart ta 75 arıya 39 kabartılmış petek verdim. Bugün de (11 Mart) 30 petek verdim. 3-4 gün rahatım artık.

Bu arada 8-9 çıta olan arılardan yavrusuyla birlikte 3-4 çıta olupta dikme ya da dalak yapıp petek istediğini belirten ,başka bir deyişle sıkışmaya başlayan arıya takviye vererek arıları eşitlemeye başladım.

Bu eşitleme esnasında arıları üşütmemek verilen peteğin sarıldığını kontrol etmek çok önemli. bir sorun varsa anında işlengecin önüne arı silkeleyerek takviye kuvvet göndermeli.
Bu silkeleme işlemi zayıf arılara içine yavrulu petek vermeden kendi içindeki aşırı yavruyu kontrol etsin diye de veriliyor bazılarına.

Kısaca ben elimden geleni ve bildiğimi yapıyorum. Sonrası sonraya kalsın...

Hiç yorum yok: